Brangioji mokytoja

                                                                                               „Brangioji mokytoja“ – virš laiko ir erdvės pakibęs santykių veidrodis,                                                                                                         atspindintis skaudžiai trapų ir šiek tiek pavojingą mokytojos ir jos mokinių                                                                                                 bendravimą, pamažu virstantį nevaldomu mokinių manipuliavimu ir                                                                                                           žiauriu psichologiniu teroru. Kaip toli galima eiti, kovojant dėl šviesios                                                                                                         ateities, ir ant kortos statant žmogiškąsias vertybes? Ar tikslas visada                                                                                                       pateisina priemones? Ką slepia drama, pulsuojanti jaunatvišku „dabar ir                                                                                                    niekada, viską arba nieko“ ir ar galima joje ieškoti kaltų? 

                                                                                               „Prieš spektaklį baiminausi, kad pjesė gal bus senstelėjusi, o „tarybinės                                                                                                     mokyklos“ realijos – neaktualios. Nieko panašaus. Jaunuolių godumas ir                                                                                                   plėšrumas, siekiant „geresnio gyvenimo“, lyderių reikšmė ir įtaka žmonių                                                                                                   protams, manipuliacijos mechanizmai, principas „tikslas pateisina priemones“ (prisiminkime rinkimus, o ir kasdienį verslo gyvenimą, įvairių konkurencijų sukeliamas įtampas, klampius darbo santykius…) niekur nedingo. Anot pasakymo, „ta pati panelė, tik kita suknelė“…

Spektaklio „Brangioji mokytoja“ režisierė ir pedagogė Ieva Stundžytė „neutralizavo“ laiko bei vietos žymes, veikėjų tautinius bruožus – sovietmečio ženklais ir nacionaliniais bruožais nežaidžiama. <…> Spektakliu nesiekiama šokiruoti ir provokuoti žiūrovų, nors pastarojo meto scenos meno viešųjų ryšių kampanijos šiuos tikslus iškelia kaip prioritetinius, vertybinius.

Scenovaizdis – minimalistinis. Vaidintojų amžiaus skirtumas išoriškai nėra ryškus, tad mokytoja moksleiviams – it vyresnioji sesuo, užsitempusi laisvo silueto pilkšvą megztinį. Jaunuolių agresijos metu mokytojai kyla net seksualinės prievartos grėsmė (vaikinai įvertina ir tokią galimybę)…Moksleivių grupės lyderis Volodia – gudrus ir valingas cinikas, savimyla, intelektualaus veido manipuliatorius, turintis aktoriaus galių, kuris ateityje gali atsidurti valdžios struktūrose (ir kodėl analogija su seimu niekaip neišeina iš galvos?..). Volodios „publika“, parankiniai – negudraus mąstymo, hormonų kamuojamas raumenų kalnas Paša, vaikiškai atlapos širdies, pradedantysis girtuoklėlis silpnavalis Vitia ir dailių drabužėlių mėgėja, sukta mergužėlė Lialia.

Psichologinis mokytojos teroras plėtojamas sparčiai, temperamentingai, priemonės vis stiprėja – į laikrodžius dairytis publikai nėra kada. V. Šumilovaitė šauniai atskleidžia Jelenos Sergejevnos reakcijų į jaunuolių išpuolį procesą: iš pradžių ji netiki, kad moksleiviai nejuokauja; po to mėgina apeliuoti į jų sąmoningumą ir sąžinę; karštai gina savo idealistines vertybes, mokytojos garbę; sutrinka, kai šie imasi fizinių veiksmų – daro kratą, ieškodami rakto; pasibaisi, kai ją verčia rinktis tarp pagalbos savo sergančiai mamai ir principų; ją apima panika, kai Volodia šantažuoja – prievartauja Lialią… Finale moksleivių šaunumas pamažu blėsta, kyla nejaukumo, gėdos jausmas. Jie suvokia, kad „išsivoliojo mėšle“ (tik Volodia situaciją vertina kaip „socialinį eksperimentą“).

Teatro Atviras ratas repertuare „Brangioji mokytoja“, regis, bus tas spektaklis, kuriuo jaunai publikai veidrodžio principu pasakoma ir nemalonių dalykų. Į teatro žaismingą flirtą ir jaukų pokalbį su bendraamžiais „įsiterpė“ kitokios stilistikos ir intonacijos vaidinimas. Įvairovė padeda teatrui nesustabarėti.“

Ištrauka iš Rido Viskausko straipsnio „Atviro rato spektaklyje – kritikos strėlės jaunai kartai“

 

Spektaklis skirtas vyresnių klasių moksleiviams, jų pedagogams ir tėvams. N16   Spektaklio trukmė: 70 min

 

Režisierė: Ieva Stundžytė

 

Vaidina: Justina Smieliauskaitė / Aistė Šeštokaitė, Danas Kamarauskas / Lukas Auksoraitis, Jurgis Marčėnas / Tautvydas Galkauskas, Aldona Vilutytė / Vesta Šumilovaitė, Karolis Kasperavičius / Matas Pranskevičius

 

Scenovaizdžio idėjos autorė: Ieva Stundžytė

Kostiumų dailininkė: Ramunė Skrebūnaitė

 

Spektaklio remėjas LR Kultūros ministerija

Grįžti į pradinį puslapį

Mūsų adresas:

Kontaktai:

Menų spaustuvė:

Šiltadaržio gatvė 6,  LT-01124, Vilnius

Atviro Rato studija:

Ašmenos gatvė 8, LT-01135, Vilnius

 

+370 616 02332

www.atvirasratas.lt

Bendra informacija: info@atvirasratas.lt

Bilietų/kvietimų/ dovanų kuponų rezervacijos:

uzsakymai@atvirasratas.lt

© 2023 by On The Stage. Proudly powered by Wix.com

  • Grey Facebook Icon